Nadměrná hlučnost vozidla

Projevuje se změnou hlučnosti, popřípadě rozdílem v hlučnosti mezi přímou jízdou a zatáčením vozidla.

Nejčastější závady podvozku

Nerovnoměrné sjíždění pneu

Projevuje se buď ojetím pneumatiky po stranách či středem, nebo jen po jednom okraji. Příčinou tohoto může být nesprávné huštění, špatná geometrie podvozku, nadměrné vůle v zavěšení náprav podvozku a další.

„Táhnutí“ vozidla do strany

Při snaze jet rovně se vozidlo snaží neustále jet vpravo nebo vlevo.

Klepání při přejezdu nerovností

Z vozidla, popřípadě podvozku se ozývají dříve se neobjevující zvuky.

„Plavání“ – nestabilní vozidlo

Vozidlo má snahu nedržet stopu, popřípadě „odskakovat“ při různých režimech jízdy.

Kmitání vozidla při akceleraci

Projevuje se roztřepáním vozidla či pouze volantu při rozjídění nebo při přidání plynu.

Nestejnoměrný chod řízení

Řízení nejde stále hladce v každé pozici zatáčení.

Nadměrná hlučnost vozidla

Projevuje se změnou hlučnosti, popřípadě rozdílem v hlučnosti mezi přímou jízdou a zatáčením vozidla.

Příčka volantu není vodorovně

Může být zapříčiněno špatně seřízenou geometrií podvozku.

Kmitání volantu

Projevuje se neustálým pohybem volantu při jízdě.

Kmitání vozidla při brzdění

Při brzdění se rozkmitá volant nebo celé vozidlo.

Copyright © 2024 Drahomír Machala
Vyrobil: webees.cz s.r.o.